Babanapló apaszemmel: 9. Baba a fedélzeten

Babanapló apaszemmel:
9. Baba a fedélzeten

Az úti cél kiválasztása

Nagyon sokáig vacilláltunk, hogy hová is utazzunk idén. Mivel tudtuk, hogy Zselykének ez lesz az első hosszabb útja, nem szerettünk volna túl messzire menni és persze túllőni a célon sem. Számos desztináció megfordult a fejünkben, de végül megszületett a döntés: Bodrumba megyünk! Furcsa módon nem ez volt az elsődleges úti célunk, sőt még a második sem, de végül Bodrum bizonyult minden szempontból a legtökéletesebbnek. Ez az üdülőváros mindössze másfél órára van repülővel és mégis egy csodás helyen, a török riviérán. Ez a város nem csupán egy tengerparti üdülőhely, hanem egy történelemmel, kultúrával éslátnivalókkal átitatott, ókori múlttal rendelkező település. És találtunk egy olyan hotelt is, ahonnan karnyújtásnyira volt a tengerpart, a városközpont és minden más látnivaló is. Egy olyan desztinációra törekedtünk, mely Zselyke számára is a legkényelmesebben kivitelezhető. Úgy érzem, hogy sikerült a lehető legjobban döntenünk!

Az utazás maga

Mindig transzferrel utaztunk a bukaresti reptérig. Ez ideális volt számunkra: kényelmes utazás, saját autót nem kell elhagynunk a reptéren és ezzel a vezetés fáradalmait is kipipálhattuk. Ám idén minden megváltozott! A transzfer felnőtteknek tökéletes, viszont kisgyerekkel túlságosan kötött lenne, főleg hogy a többi utashoz is kell alkalmazkodni. Így saját autóval mentünk le, már csak abból a meggondolásból is, hogyha valami gond van, bárhol és bármikor meg tudunk állni. Ezúttal még szerencsénk is volt, hiszen éjszaka kellett utazzunk és mivel Zselyke nagyon jó alvó, zökkenőmentesen leértünk a fővárosba. Az autót egy parkolóban hagytuk el (erre online fizettem elő), ahonnan a személyzet pár perc alatt bevitt a reptérre. Zselyke a reptéri várakozást is jól viselte és csak az ellenőrzőkapuknál ébredt fel. A másfél órás repülés alatt végig ébren volt, de simán elfoglalta magát az ülések fejpárnáján lévő tépőzáras kis terítők letépkedésével. Egy hibát követtünk el csak, mégpedig azt, hogy egy nyalókát adtunk a kezébe leszálláskor. Ezt azért tettük, hogy ne duguljon be a füle. Az eredménye az lett, hogy a végén már mindhárman össze voltunk ragadva a nyalókával. De legalább a füle nem dugult be. A reptérről aránylag hamar kikecmeregtünk és buszos transzferrel robogtunk a szállodáig. Ezen a szakaszon már mindhárman szundikáltunk.

Bodrumi otthonunk

Két szállodát is kinéztünk magunknak. Már csak el kellett dönteni, hogy melyik a legmegfelelőbb. Amíg az egyik nagyon jó értékeléssel rendelkezett, addig a másiké a béka feneke alatt volt. De a jobb szálloda fél km-rel volt távolabb a városközponttól, összehasonlítva a gyengébbel. Ha csak ketten megyünk, bizonyára a jobb szállodában foglalunk, de figyelembe véve azt, hogy nekünk most sokkal többet fog jelenteni a közelség, így hosszas gondolkodás után úgy döntöttünk, hogy maradunk a gyengébb szállodával. Nem döntöttünk rosszul. A Diamond of Bodrum egy 5 csillagos szálloda, ultra all inclusive ellátással, tökéletes kilátással és remek fekvéssel a lankás hegyoldalban, karnyújtásnyira a tengerparttól és a városközponttól, tiszta szobákkal és kifogásolhatatlanul kedves személyzettel. Nem tudok rosszat mondani róla. Ne higgyünk vakul a negatív véleményeknek. Igaz, babaágyat igényeltünk és egy kis kihúzhatós fotelt kaptunk, de miután átgondoltuk a dolgot, megtartottuk és nem kértünk helyette babaágyat. Hogy miért? Így nagyobb volt a tér és több hely maradt mászkálásra. Zselyke pedig most pont ezt igényli, a mászkálás fázisában van. Az étteremben minden pincért levett a lábáról, mindenki szórakoztatta, néha még túlzásban is, így ment sokszor a játék az evés rovására. Az idegenekkel való szocializálódásának azonban nagyon örültem, hisz ez azt az üzenetet közvetítette felénk, hogy nem fél, hogy barátsággal fogadja mások közeledését és ez majd nagy előnyt jelenthet neki a közeljövőben, minden társas kapcsolat terén.

Városnézés babával

Próbáltunk minden eshetőségre felkészülni, így vittünk magunkkal ernyőre összecsukható babakocsit (a repülőre ingyen felvihető) és manducát is. Mindkettőnek nagy hasznát vettük, hisz amikor aludt, manducával magunkhoz csatoltuk és szabadon közlekedhettünk, más esetekben pedig, amikor ébren volt, nagyon jól lefoglalta magát a sok újdonsággal és a babakocsiban türelmesen megült. Így többnyire zavartalanul barangolhattunk a városban, kedvünkre nézelődhettünk a bazárban és ellátogathattunk számos nevezetességhez is.

Strandolás és babaúszás

A nyaralás során számtalan alkalom nyílt pancsolásra és fürdőzésre. Egyrészt a hotel területén lévő medencékben, másrészt a kőhajításnyira lévő Égei-tengerben. Mivel Zselyke már hónapok óta jár babaúszásra, nem félt és nagyon otthonosan mozgott a vízben. Egyébként ez fordítottan is hasznos volt, hiszen Bodrumban napi szinten pancsolt, így miután hazajöttünk, a babaúszás is sokkal gördülékenyebben ment. Egyik alkalommal a parton, egy nagyon merész és nagyon meglepő esetben volt részünk, mely a turisták segítőkészségéről adott tanúbizonyságot. Zselykének természetesen tetszettek a színes kavicsok és csakhamar bekerültek a szájába. Amire bármit is tehettünk volna, egy nő kirohant a vízből és benyúlt a szájába, nehogy lenyelje a kövecskét. Úgy gondolom, a lélekjelenlétnek egy ékes példájával találkozhattunk!

Útlemondási és utasbiztosítás

Minden utazás alkalmával kötünk biztosítást. Ez egy mentőmellény, amibe jó erősen kapaszkodhatunk. Ha gyerekkel akarunk utazni, a biztosítás fontossága megduplázódik. Háromféle biztosítást különböztethetünk meg: utasbiztosítás, útlemondási biztosítás (sztornó) és az összetett, mely mindkettőt tartalmazza. Nyilván a harmadik variáns a legjobb, hisz a foglalás időpontjában megkötött összetett biztosítás nyújt védelmet az utazás időpontjáig azokban az esetekben, amikor valamilyen okból kifolyólag nem tudunk elmenni a nyaralásra, továbbá a nyaralás első napjától utasbiztosítássá változik és tart a hazaútig. Így vagyunk teljesen fedve a nyaralás előtt és alatt is. Soha ne sajnáljuk a biztosítással járó pluszköltségeket.

Elsősegélycsomag

Mindig úgy csomagoljunk gyógyszereket, hogy ismerjük határainkat. Vihetünk magunkkal bármennyi gyógyszert, a legfontosabb az, hogy felismerjük a helyzet súlyosságát. Ha látjuk, hogy nem tudunk segíteni, akkor ne feszegessük a határokat és azonnal forduljunk legjobb barátunkhoz, az utasbiztosításhoz. Persze az alapfelszerelést érdemes becsomagolni, főleg ha babával utazunk, hisz könnyen kialakulhat egy láz, egy hasmenés, egy allergia, fogzással járó fájdalmak, napégés vagy akár egy apró sérülés. Ezekre némiképp fel tudunk készülni, de komolyabb esetekben forduljunk orvoshoz. Ami még nagy részét képezi az elsősegélycsomagnak: a pelenka, a tejpor (tejporos babák esetén) és sok- sok játék. A pelenkát úgy oldottuk meg, hogy 2–3 napra elegendőt vittünk magunkkal, majd a többit ott vásároltuk meg. A tejporral kapcsolatosan, egy nagyobb kiszerelés bőségesen elég volt egy egész hétig. A tejporváltás nagyon felkavarhatja a gyerekek gyomrát, sőt megtörténhet az is, hogy nem fogadja el az újat. Így semmiképp sem szerettük volna a véletlenre bízni! A játékok egyrészt lefoglalják a gyereket, másrészt pedig növelik a biztonságérzetét, otthonosabbá tehetjük számára a környezetet!
Az igazság viszont az, hogy bármennyire is törekszünk, nincsenek tökéletes szülők, ahogy tökéletes gyerekek sem, így a tökéletes utazás is csak délibáb a képzeletben. De nem is az a fő cél, hogy hibátlan legyen a nyaralásunk. Hibák mindig vannak, és hibáink által válhatunk mi is jobbá. A fontos az lenne, hogy ne vesszünk el a kimerítő részletekben, és próbáljuk megélni azokat az örömteli pillanatokat, amelyek ott virágzanak körülöttünk a spontaneitás fellegvárában.

Ha tetszett a cikk és szeretnél még ehhez hasonló anyagokat olvasni, támogasd a magazint.

Ha szeretnél hozzászólni cikkünkhöz, látogass el Facebook oldalunkra.